ekologia-w-liczbach.sp2.kostrzyn.pl

Zadania 2008.

Zadanie 1.

Rozwiąż poniższą krzyżówkę (należy uzupełnić wszystkie pola):

Krzyżówka
  1. Do jej sporządzenia wykorzystuje się skalę.
  2. Prostopadłościan o równych krawędziach.
  3. Odcinek łączący dowolny punkt leżący na okręgu ze środkiem okręgu.
  4. Może być ostry, prosty lub rozwarty.
  5. Wynik mnożenia.
  6. Czworokąt, który ma przynajmniej jedną parę boków równoległych.
  7. Ściana sześcianu.
  8. Biegnie z wierzchołka prostopadle na podstawę.
  9. Ma początek i koniec.
  10. Trójkąt, którego wszystkie kąty są równe.
  11. Liczba mająca dokładnie dwa dzielniki.
  12. Liczby występujące w mnożeniu.

Zadanie 2.

Jeden hektar lasu sosnowego pochłania w ciągu roku około 100 ton dwutlenku węgla i wydziela 75 ton tlenu. Oblicz:

  1. O ile mniej tlenu zostanie wydzielone do atmosfery po wycięciu 2,5 km2 lasu sosnowego?
  2. Ile dwutlenku węgla pozostanie w atmosferze po wycięciu 2,5 km2 lasu sosnowego?

Zadanie 3.

Uczniowie jednej ze szkół zebrali 216 kg surowców wtórnych - makulatury, szkła i aluminium. Makulatury było 3 razy więcej niż szkła, natomiast ilość aluminium stanowiła 1/8 ilości szkła i makulatury łącznie. Ile kg makulatury, szkła i aluminium zebrali uczniowie tej szkoły?

Zadanie 4.

Odzyskując szkło tylko z jednej butelki można zaoszczędzić tyle energii elektrycznej, ile zużyłaby 100 watowa żarówka świecąc bez przerwy przez 3 godziny. Energia, którą oszczędzamy odzyskując puszkę aluminiową pozwoli świecić tej samej żarówce przez kolejne 2,5 godziny. Do naszej szkoły uczęszcza 675 uczniów. Wyobraźmy sobie, że każdy z nich w ciągu roku szkolnego odda do powtórnego przetworzenia 1 butelkę i 2 puszki aluminiowe. Przez ile dni mogła by być oświetlana sala lekcyjna w naszej szkole, jeśli założymy, że salę oświetla dwanaście 100 watowych żarówek średnio przez 5 godzin dziennie?

Zadanie 5.

Oto wyniki obserwacji poczynionych w pewnej szkole w ubiegłym tygodniu:

  1. W szkole uczniowie korzystają z 20 kranów znajdujących się w toaletach.
  2. Codziennie w szkole myje ręce 400 uczniów.
  3. Do mycia rąk jedna osoba zużywa 21/4 l wody.
  4. Ciepła woda stanowi 2/5 zużytej wody.
  5. Co 10 uczeń nie zakręca dokładnie kranu. To powoduje, że woda wycieka przez nikogo niezauważona średnio przez 1 godzinę.
  6. Przeciekający kran to strata 60 l wody na dobę.

Odpowiedz na następujące pytania:

  1. Ile ciepłej oraz zimnej wody zużywają uczniowie w ciągu miesiąca (30 dni)?
  2. Jaki to koszt? Oto cennik:

    Produkt

    Ilość

    Cena

    Zimna woda

    1 m3

    3,50 zł

    Ciepła woda

    1 m3

    21,00 zł

  3. Ile pieniędzy można by zaoszczędzić w ciągu miesiąca (30 dni), gdyby wszyscy uczniowie zakręcali dokładnie krany?
Ekologia w liczbach